Tuesday, May 20, 2008

Gosip Terkini

Frank Lampard dikhabarkan bakal menyertai Inter Milan setelah berakhirnya perlawanan akhir UEFA Champion League menentang Manchester United.

Manchester United terpaksa bersaing dengan Barcelona untuk mendapatkan khidmat Daniel Alves.

Chelsea bakal melantik Guus Hiddink sebagai pengurus menggantikan Avram Grant musim depan.

Arsenal hampir pasti melengkapkan perpindahan Samir Nasri dari Marseille dengan bayaran 13.5 juta pound.

Arsene Wenger mungkin akan membawa Miguel Veloso dari Sporting Lisbon atau Alberto Aquilani dari Roma bagi menggantikan Matthew Flamini.

Claudio Ranieri berminat untuk membawa Wayne Bridge ke Juventus.

David Moyes bakal menandatangi kontrak terbaru dengan 20 juta pound dijanjikan untuk dibelanjakan musim depan.

John Terry berhasrat membantu pasukannya menjulang trofi Liga Juara-juara Eropah bagi mencerahkan peluangnya bergelar ketua pasukan England mengatasi Rio Ferdinand.

Chelsea dan Manchester United menghadapi kesukaran untuk menghabiskan penjualan tiket perlawanan akhir di Moscow walaupun kapasiti stadium telah dikurangkan kepada 69,500 daripada 85,000

Bekas pelari pecut Great Britain, Darren Campbell sedang membantu Andriy Shevchenko dalam latihan kecergasan namun beliau adalah peminat setia Manchester United.

Lubos Michel, pengadil yang telah menganugerahkan jaringan atas garisan Luis Garcia ketika Liverpool menyingkirkan Chelsea pada separuh akhir Liga Juara-juara 2005 akan mengadili perlawanan akhir di antara Manchester United dan Chelsea. Beliau membidas keyataan Jose Mourinho yang menyifatkan gol tersebut sebagai "gol hantu" dengan menyatakan seandainya penjaga garisan tidak memberikan isyarat bola telah melintasi garisan, beliau mungkin terpaksa memberikan penalti kepada Liverpool dan melayangkan kad merah kepada Peter Chech.

No comments: