Saturday, November 1, 2008

Man Utd vs Hull City (Sabtu 10.55mlm)

Manchester United bakal berdepan Hull tanpa kelibat Wes Brown yang mengalami kecederaan pergelangan kaki dan kemungkinan Garry Neville akan kembali mengisi kekosongan di bahagian kanan pertahanan United.

Edwin Van Der Sar dan Michael Carrick juga bakal kembali ke kesebelasan utama.

Hull akan melakukan rombakan pertama dalam 6 perlawanan dengan Ian Ashbee digantung perlawanan, memberikan laluan untuk sama ada Bryan Hughes atau Bernard Mendy mengambil alih tugas.

Anthony Gardner terpaksa berehat untuk tiga minggu lagi berikutan kecederaan otot.

Man Utd: Van der Sar, Kuszczak, Foster, Neville, Rafael, Ferdinand, Vidic, Evans, O'Shea, Evra, Ronaldo, Carrick, Fletcher, Anderson, Giggs, Nani, Park, Rooney, Berbatov, Tevez.

Hull: Myhill, McShane, Turner, Zayatte, Dawson, Marney, Hughes, Boateng, Geovanni, King, Cousin, Barmby, Garcia, Windass, Mendy, Halmosi, Folan, Ricketts, Giannakopoulos, Duke.


Fakta Perlawanan:
United belum pernah tewas di gelanggang sendiri manakala Hull belum tewas di gelanggang lawan musim ini.

Hull hanya menewaskan United di Old Trafford dalam Piala FA pada Januari 1952 dengan kemenangan 2-0, musim yang menyaksikan United menjuarai liga buat kali pertama selepas perang dunia ke-2.

Selepas tiga hari dijinakkan Naib Juara Liga musim lalu iaitu Chelsea, Hull terpaksa menempuh minggu sukar bertemu dengan juara bertahan, Manchester United yang bakal meraikan kemenangan ke 400 di bawah pengurusan Sir Alex Ferguson.

No comments: