Saturday, November 1, 2008

Perlawanan Tumpuan: Tottenham vs Liverpool (Ahad 1.30 pg)

Ledley King mungkin dapat diturunkan menentang Liverpool setelah direhatkan ketika seri 4-4 dengan Arsenal Rabu lalu.

Jermaine Jenas yang sebelum ini cedera ibu jari kaki bersedia untuk beraksi. Walaubagaimanapun Michael Dawson masih digantung perlawanan akibat kad merah yang diterima ketika tewas kepada Stoke.

Robbie Keane yang sebelum ini cedera otot paha mungkil dapat diturunkan menentang kelab lamanya manakala Fernando Torres yang masih belum pulih sepenuhnya mungkin direhatkan.

Tottenham: Gomes, Hutton, Corluka, Woodgate, Assou-Ekotto, Bentley, Jenas, Huddlestone, Bale, Modric, Pavlyuchenko, King, Bent, Gunter, Lennon, Cesar, Zokora, O'Hara, Campbell.

Liverpool: Reina, Arbeloa, Carragher, Agger, Hyypia, Aurelio, Dossena, Babel, Benayoun, Gerrard, Mascherano, Alonso, Pennant, Kuyt, Keane, Riera, Lucas, Cavalieri.


Fakta Perlawanan:
Liverpool tidak pernah tewas kepada Spurs di bawah kendalian Benitez. Daripada 8 pertemuan sebelum ini, mereka menang 5 dan seri 3 kali sejak mencatatkan kemenangan 2-1 di White Heart Lane pada 17 Januari 2004.

Spurs telah mengutip mata 2 kali ganda di bawah kendalian Redknapp dalam 2 perlawanan berbanding 8 perlawanan sebelum ini di bawah kendalian Ramos.

No comments: