Tuesday, November 27, 2007

Man Utd vs Sporting Lisbon


Cristiano Ronaldo dan Nani disenaraikan dalam kesebelasan utama menentang kelab lama mereka, Sporting Lisbon.

John O’Shea, Darren Flatcher dan Tomasz Kuszczak turut disenaraikan dan kemungkinan Nemanja Vidic akan kembali menggantikan Gerard Pique.


Man Utd: Van der Sar, Kuszczak, Brown, Simpson, Ferdinand, Vidic, Evans, Evra, O'Shea, Ronaldo, Carrick, Anderson, Hargreaves, Fletcher, Nani, Giggs, Saha, Tevez.


Manchester United pastinya akan mencari kemenangan dalam perlawanan ini untuk meletakkan mereka sebagai juara kumpulan. Mereka boleh merehatkan pemain untuk perlawanan terakhir menentang Roma bagi memberi tumpuan perlawanan liga seterusnya menentang Liverpool.


Statistik

Manchester United telah layak ke pusingan kedua dan kemenangan menewaskan Sporting malam ini bakal menobatkan mereka selaku juara kumpulan.

Manchester United dan Sporting telah bertemu di peringkat Eropah sebanyak 3 kali sebelum ini. United menang 4-1 pada perlawanan pertama pada 1964 namun tewas perlawanan kedua di Lisbon 5-0. United menang 1-0 musim ini di Lisbon hasil jaringan Cristiano Ronaldo.

Manchester United adalah satu-satunya pasukan yang menang kesemua 4 perlawanan pertama musim ini. Mereka mencatatkan 8 kemenangan dan tidak tewas dalam 11 perlawanan di Old Traffold sejak ditewaskan oleh AC Milan 1-0 hasil jaringan Hernan Crespo pada 23 Februari 2005.

Sporting hanya menang 2 daripada 16 perlawanan terakhir mereka dalam Liga Juara-juara Eropah.


No comments: