Tuesday, June 3, 2008

Gosip Terkini

Manchester City akan meneruskan usaha mereka untuk mendapatkan Ronaldinho dengan menawarkan bayaran 200,000 pound seminggu untuk pemain tersebut.

Manchester United berhasrat mendapatkan Roque Santa Cruz dengan nilai 15 juta pound.

Walaubagaimanapun, Mark Hughes mungkin akan membawa Santa Cruz dan David Bentley bersamanya ke Manchester City.

Gareth Barry telah menyatakan hasratnya untuk menyertai Liverpool bagi mencerahkan peluang beliau beraksi dalam kejohanan eropah dan memastikan tempatnya dalam kesebelasan utama England.

Jose Mourinho yang baru sahaja dilantik sebagai pengurus Inter Milan berhasrat untuk membawa Didier Drogba, Frank Lampard, Michael Essien dan Ricardo Carvalho dari Chelsea.

Newcastle United sedang cuba mendapatkan Pablo Aimar dari Real Zaragoza setelah kelab itu meletakkan 6.5 juta pound sebagai pelepasan.

Hajat Arsenal untuk mendapatkan khidmat pemain Lyon yang juga pemain antarabangsa Perancis, Samir Nasri tersekat sehingga tamatnya Euro 2008 walaupun kedua-dua pihak dikhabarkan telah bersetuju dengan bayaran 12.5 juta pound.

Manchester City perlu membayar wang pampasan bernilai 5 juta pound kepada Blackburn untuk mendapatkan Mark Hughes dan staf sokongannya.

Sir Alex Ferguson menyatakan beliau hanya mempunyai 2 musim sahaja lagi untuk bersama United. Beliau turut memberitahu wartawan bahawa beliau mungkin dapat menyelamatkan karier Paul Gascoigne seandainya pemain tersebut menyarung jersi United dan bukannya Tottenham Hotspur.

Nicolas Anelka menyatakan beliau menyesal meninggalkan Arsenal untuk menyertai Real Madrid pada 1999 sambil menyifatkan beliau mungkin akan menghabiskan kariernya bersama Arsenal.

1 comment:

Anonymous said...

erm..teruskn siarkan berita trkini..sy sntiasa mnyokng anda..mjukn skn bola spa utk malaysia..gog chaiyo...